Update Personen App voor Windows 8, Sociaal filteren

De App die ik waarschijnlijk het meest gebruik in Windows 8 is de personen App. Net als op mijn telefoon geeft deze omgeving alle update van mijn contactpersonen op Facebook, Twitter, Linkedin. Met de aanstaande Update die gepaard gaat met de update voor Mail en Kalender zullen er eindelijk meer mogelijkheden komen.

Navigatie wordt in de personen App verbeterd

Ik merk dat in de huidige App de navigatie vaak te wensen over laat. Snel schakelen tussen updates van personen en een bericht zelf plaatsen is omslachtig. Door de update komt er een nieuwe navigatie beschikbaar in de menubalk aan de bovenkant van de App.

Filteren van social netwerk

In de status updates kun je nu eenvoudig tussen de sociale netwerken filteren. Hierdoor kun je zelf kiezen waar je snel informatie wilt lezen, Facebook, Twiotter of Linked In

Ondersteuning voor Global Address List (GAL)

Exchange kent de Global Adress List waarin voor het bedrijf contactpersonen kunnen worden bewaard. Deze contactpersonen zijn nu in de Contactpersonen in Windows 8 beschikbaar met alle informatie.

Direct een bericht op een Facebook pagina

In de telefoon maak ik vaan gebruik van de mogelijkheid om direct wat op een facebook pagina van een contactpersoon te schrijven. In de Contactpersonen App van Windows 8 komt dit nu ook beschikbaar. Je kunt direct van het contactpersonen kaartje een bericht plaatsen op de facebookpagina van de contactpersoon.

Het gemis van groepen

Het lijkt erop dat een belangrijke functie van Windows Phone 8 nog steeds niet wordt toegepast op Windows 8.

In de telefoon heb ik bijvoorbeeld een groep Familie aangemaakt. Hierin heb ik verschillende familieleden onder gebracht. Deze groep heb ik als een tegel op mijn startscherm. Hierdoor zie ik direct wat voor update sdeze familieleden hebben gedaan en kan ik heel snel in contact treden. Helaas is de functioe groepen nog niet beschikbaar na deze update.